شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ |۲۰ محرم ۱۴۴۶ | Jul 27, 2024
ازمون برادران

حوزه/ ۱۶۵داوطلب برای ورود به حوزه علمیه استان لرستان با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام سید محمد باقر موسوی معاون آموزش حوزه علمیه لرستان در حاشیه برگزاری آزمون کتبی ورود به حوزه علمیه که در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد گفت: امروز ۱۶۵ داوطلب علاقه مند برای ورود به مدارس علمیه استان لرستان در دو حوزه امتحانی حسینیه ثارالله سپاه لرستان و مدرسه علمیه امام صادق (ع) بروجرد به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به اینکه امسال تعداد داوطلبان شرکت کننده نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد و نسبت به دو سال قبل دو و نیم برابر رشد داشته است خاطر نشان کرد: افراد پذیرفته شده پس از موفقیت در آزمون کتبی و طی نمودن مراحل گزینش و مصاحبه های تکمیلی به عنوان طلبه در ۱۲ مدرسه علمیه استان لرستان جذب خواهند شد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان لرستان گفت: طلاب مدارس علمیه می توانند پس از اتمام سطح یک (اتمام پایه ۶) در بیش از ۴۰۰ رشته تخصصی به انتخاب خود تحصیلات حوزوی را ادامه دهند.

حجت الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه طلاب مدارس علمیه پس از اتمام سطح دو حوزه (اتمام پایه ۸) می توانند در سطح سه در بیش از ۴۰۰ رشته تخصصی در حوزه علمیه ادامه تحصیل دهند خاطر نشان کرد :طلاب مدارس علمیه همزمان با شرکت در آزمون سراسری دانشگاه می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در هر کدام از رشته های ادبیات و علوم انسانی به تحصیل بپردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha